Tengri Börü Seni Arkadaş Olarak Ekledi

yusufhanguzelsoy

“Tengri Börü seni arkadaş olarak ekledi.”

“Kürşad’ın Gazabı sana mesaj gönderdi.”

“Albız Adam seni dürttü.”

Sanal ortamda böyle şeylere çok denk gelmişsinizdir. Bir zorunluluğu olmadığı halde bu tarz takma isimlerle sosyal medyada yazıp çizenlere dikkat edin. Bu tarz hesap açanlar bir müddet sonra takma adıyla bütünleşme ihtiyacı hissediyor. Gereksiz asabiyet, Orta Asya Türk lehçelerini karıştırarak konuşma, kelimeleri doğru anlamıyla bilmeden yanlış konuşma ve saire… Bu bütünleşme, Türkçü adamın Türkçü muhatabına tahammülsüzlüğünü, kabalığını doğuruyor. Türkçü, Türkçü karşısında üstünlük çabasına giriyor. Böyle olmaz.

İnsanın kendine sorası geliyor. Bu kadar çok Kürşad, bu kadar çok Hülagü, bu kadar çok Timur var da neden Turan yok? Kürşad’ı ve Timur’u aynı devirde bir araya getirip de Turan kuramamak ayrı bir beceriksizlik değil midir? Sorun şuradadır: 1000 tane komutan olsa, bir orduya çeri de gerektir. Kürşad var, Timur var, etraf güya Alp kaynıyor, ama kendine isimsiz yitip gidecek fedakar bir çeri olmayı yakıştıran yoktur. Fişlenmesini gerektirecek bir durum olmadığı halde fişlenmekten korkan adamdan Timur değil Timur’un at uşağı bile olmaz.

Ne kadar cehalet o kadar ego. Tüm bunların kaynağı eksik okuma ya da okuduğunu anlayamama, sindirememedir.

Bir vakitler kendini “Gök Yeleli Bozkurt” olarak nitelendiren bir şahıs vardı. Açmış olduğu sanal otağında Türkçülere “Kedim gider terliklerimi getirirdi. Keşke Türkçüler de öyle olsa.” diye kedisini örnek gösterirdi. Bana göre bu ruh hastası Türkçü camiaya dadanmış ilk trol idi. Bu herifi bir halt zannedip peşinden giden nice Türkçü gençler şimdi ortalıkta yoktur. Çoğu ya soğumuş ya da Türkçü fikriyatı terk etmiştir.

Daha neler var neler…

Yıllardır “alaş” kelimesinin “amin” anlamına gelmediğini anlatıyoruz. Manas destanında atların koruyucusu olan Kanber Ata “alaş, alaş” diye haykırır. Bir ünlem gibi düşünün. Manas destanına dini bir öğretiymişçesine bağlı olan Kırgızlar dua ettikten sonra “Oomin” der, “alaş” demez. Bir yemeğe gittiğinizde edilen duaya oomin yerine alaş deyin bakalım. En fazla sizi Kanber Ata zanneder Kırgız…

Türkçülüğün çerilere ihtiyacı vardır. Teşkilatı yerleşke açabilsin diye tost yemeyip harçlığını ayırıp getiren çocuk, mesleğini eline aldıktan sonra atılmaktan korktuğu için Türkçü fikriyattan uzaklaşan samimiyetsiz adamdan daha Timur, daha Kürşad’tır. “Türkçü olduğumuzu söylersek yükselemeyiz.” diyen binlerce, belki yüz binlerce insan o kadar yükseldi ki dünya atmosferini de aşıp kayboldu gitti.

“Selamun aleyküm” dedi diye bir kişiyi Türkçülükten, Türklükten atacaksak, Çanakkale’de ya da Kurtuluş savaşında savaşan dedelerimizi de çıkarmaya kalkmamız gerekecek ki o zaman bunun adı Türklük, Türkçülük olamaz. Sanalda hamaset yapan adam Alpaslan’dan, Melik Şah’tan ya da Baybars’tan daha Türk değildir. Emin olun bu hamasetçiler ellerinden gelse Baybars’ın kurduğu devlete “Devlet’it Türkiye” adını vermesi sebebiyle bu ulu hükümdarı da Türklükten çıkarmaya çalışırdı. Böyle ruh hastaları yok değil…

Sonuç olarak…

Küçük meseleleri bir kenara bırakın. “Allah-Tanrı”, “Selamun aleyküm-Esen olsun”, “Amin-Alaş” tartışmalarını bitirin. Türkçü gençler arasındaki zeka seviyesi bu ülke ortalamasından yüksektir. Bunun Türkçülüğe ve Türk milletine fayda getirmesini sağlayın. Aksi takdirde eldeki mücevher de zarar ettirmeye başlayacak.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrShare on Google+Email this to someone